Šokolaadikoogi katsetus

Ma olen kindel, et ma pole ainus inimene, kelle külmkapis valitseb krooniline tühjus. Mingi periood oli mul külmkapp rohkem toitu täis, aga siis avastasin ma, et suurema osa toidust viskan ma niisma minema. Seega üritan nüüd ette planeerida mida süüa teha ja osta konkreetseid asju. Kõik kapis leiduv tuleb ka viimseni ära kasutada. 
Sel korral leidus mul külmkapis 2 muna, ketšupit, majoneesi, vähipuljongit (ise keedetud), lõhekonserv, võid, võileivamääret, moosi ja üks purgisupp. Kuna sügavkülmikus on herne-porgandi segu, siis oli esimene plaan, et teeks mingi pajaroa riisist, hernest ja porgandist. Olles hommikul lõpetanud öövalve, tekkis aga ootamatu magusaisu. Hea küll, mul on külmkapis kaks muna, äkki sellest saab mingi koogi kokku keerata. Hakkasin guugeldama. Ja leidsin ühe lihtsa šhokolaadikoogi õpetuse vist Delfi naisteka foorumist. Imekombel olid mul peaaegu kõik komponendid kodus olemas. Riisiroa tegemisest polnud enam juttugi. Kui kook, siis kook.

Koogi jaoks on vaja:
- 100g võid
- 4spl kakaod (kasutasin Vilma vähendatud rasvasisaldusega kakaod)
- 1dl õli
- 2dl vett
- 4dl suhkrut
- 5dl jahu
- vannillisuhkrut (mina kasutasin selle asemel silma järgi küpsetuspulbrit)
- 1tl soodat
- 2 muna

Töökäik:
Esmalt panin kastrulisse või ja lasin sellel ära sulada. Lisasin sinna juurde kakao, vee ja õli. Lasin keema tõusta. Kohe kui segu oli keema tõusnud, eemaldasin kastruli tulelt ja jätsi nsegu jahtuma. Kuna väljas on piisavalt jahe, panin segu kastruliga rõdule jahtuma. Samal ajal segasin kausis kokku suhkru, jahu, sooda ja küpsetuspulbri. Kui kakaosegu oli jahtunud, lisasin selle kuivainetele. Kõige viimasena lisasin munad. Kui tainas oli kokku segatud, valasin segu 26cm läbimõõduga küpsetuspaberiga voodertatud koogivormi. Küpsetasin 175 kraadi juures 30 minutit pöördõhuga. 

Ja valmis ta saigi. Tänu küpsetuspulbrile oli kook kenasti kerkinud. Seega kes tahab võib koogipõhja nt pooleks lõigata ja vahele mingit moosi, kreemi vms panna. Samuti võib peale glasuuri teha. Mina nii osav pole ja kuna mul pole ka midagi koogi vahele ega peale panna, söön mina lihtsalt šokolaadikooki. Kõrvale ehk teen teed.

Kommentaarid